افراد سالم هم بايد ماسك بزنند

۷ بازديد

 

سازمان جهاني بهداشت: افراد سالم هم بايد ماسك بزنند!


روساي سازمان بهداشت جهاني حرف خود را درباره نزدن ماسك توسط افراد سالم پس مي‌گيرند.
مقامات WHO تا پيش از اين توصيه مي‌كردند كه افراد سالم نيازي به زدن ماسك ندارند، اما ظاهرا حرف خود را پس گرفته‌اند.


مطالعات جديد نشان داده كروناويروس با عطسه ۸ متري در هوا قابل انتقال است.در واقع ويروس كشنده مي‌تواند از فاصله ۸ متري به فرد ديگر در هوا منتقل شود و به همين خاطر توصيه بر نزدن ماسك افراد سالم، اشتباه بوده است.

 

با توجه به شيوع ويروس كرونا، باشگاه آاس رم فعاليت گسترده اي در شبكه هاي اجتماعي براي حمايت از كادر درماني داشته است. در كمپيني كه توسط توئيتر رسمي باشگاه به راه افتاده است، از پرستاران و پزشكان فداكار كه در خط مقدم مبارزه با ويروس كرونا هستند، تقدير مي شود.

 

پس از تقدير از حاتمه تقوي، پرستار اهل آمل اكنون توئيتر رسمي ايتاليايي، انگليسي و فارسي باشگاه رم از خجسته صمدي و خشايار عباسي، دو پزشك اهل بهار همدان تقدير كرد و نوشت:
خجسته صمدي و خشايار عباسي دو پزشك ايراني از شهر بهار استان همدان هستند.

 

اين زوج فداكار تمام طول نوروز و تعطيلات خود را در درمانگاه و براي درمان بيماران كوويد19 سپري كرده‌اند، آن‌ها نزديك به دو ماه است كه نتوانسته‌اند خانواده‌هاي خود را ببينند.

 

مراحل مطاتلب مرتبط: واكنش زنجيره‌اي پروتون-پروتون در خورشيد

 

علامت هاي ظاهري در فرد مبتلا به كرونا

 

۱- تب بالاي ۳۸.۳ درجه سانتيگراد كه تا ۲۴ ساعت مقدار تب ثابت بماند يا رو به فزوني مي گذارد و پايين نمي آيد و با مصرف داروهاي معمولي تب بر هم قطع نمي شود .


۲- وجود سرفه هاي متوالي خشك ، سرفه هايي كه خلط ندارند .


۳- كمبود اكسيژن در خون فرد كه موجب افزايش تنفس هاي فرد مي شود و با اندازه گيري تعداد  تنفس هاي فرد در يك دقيقه تعداد آنها بيشتر از ۲۴ عدد باشد و اگر با دستگاه اندازه گيري اكسيژن كه در نوك‌انگشتان نصب مي شود مقدار اكسيژن در خون او كمتر از ۹۲ باشد ، فرد مشكوك به كروناست .

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.